V minulém článku jsem sepsal několik postřehů ze zkoumání jazyka Dart. Další webový projekt, který jsem prozkoumal z důvodu budoucí využitelnosti je Polymer. Opět jako u článku o jazyku Dart vypisuji klíčové vlastnosti, které pomůžou získat základní přehled o tom, co to Polymer je.
Domovská stránka projektu je http://www.polymer-project.org/
Polymer je JavaScript framework za kterým stojí Google. Staví přímo na webovém standardu Web Components, který vychází z toho, že vše je komponenta. Tato komponenta se vyznačuje hlavně tím, že je znovu použitelná. Představte si například zápis:
<google-map lat="37.790" long="-122.390"></google-map>
Tato komponenta obsahuje jak HTML, tak i CSS a JavaScriptový kód. Vše napsáno pouze jednou a používáno všude.
Obecné informace
- everything is an Element
- staví na webových standardech
- obsahuje základní elementy, které můžeme používat
- staví na material designu sjednocující webové a mobilní rozhraní
- element je tvořen z dalších znovupoužitelných prvků
- modulárnost jede - AngularJS directives, EmberJS components, ReactJS components
- polymer.js - jádro Polymer
- elementy jsou znovupoužitelné a umí navzájem komunikovat
- shadow dom - DOM v nějakém kontextu, něco jako iframe
- data-binding(model) - automatická změna hodnot a provázání
- GitHub používá <time> element, kde se mění čas dle aktuálního času
- podporováno nativně v Chrome > 36
- Polyfills - podpora starých prohlížečů
- paper element - nadstavba elementů
- Angular2 bude pravděpodobně používat tyto komponenty
- TodoMVC - aplikace napsaná ve všech známých JS frameworcích
- Google Web Components - implemented with Polymer
Vzorové aplikace Polymeru
- Code Labs
- https://www.dartlang.org/codelabs/polymer/ (ukázky jsou v Dartu)